ЕФЕКТИВНІСТЬ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
DOI:
https://doi.org/10.32689/2618-0065-2018-1/1-100-112Анотація
Зазначено, що досягти високої ефективності державного управління можливо шляхом запровадження нової парадигми управління, що являє собою поєднання державного адміністрування та громадського управління, розвиток демократичних засад у суспільстві, прозору інформаційну політику, раціональну організацію апарату управління, планування та прогнозування сталого розвитку, виважену кадрову політику в органах публічної влади за принципами професіоналізму, гарантію законності та контроль за виконанням і дотриманням законів. Рівень інституційних змін у будь-якій сфері державного управління визначається ефективністю реалізації системи управління відповідними державними інститутами. Реалії сьогодення висувають на перший план вирішення проблем удосконалення системи управління в державних інститутах у напрямі забезпечення якості та ефективності виконання відповідних функцій і надання послуг. Тому вирішення проблеми ефективності державного управління посідає нині одне з перших місць і потребує поглибленого теоретико-методологічного дослідження. Звертаючись до методологічного аспекту проблеми слід зауважити, що оцінка ефективності державного управління являє собою самостійну та складну проблему теорії державного управління. Складність цієї проблеми полягає у відсутності в державному секторі єдиного показника результату, яким є для комерційних структур прибуток, а також те, що в прямому сенсі результат діяльності установ державного управління безпосередньо неможливо виміряти. В статті розглянуто теоретичні та приклад ні питання застосування показників оцінювання ефективності державного управління. Проаналізовано критерії, показники та індикатори зарубіжних та вітчизняних методик оцінювання ефективності державного управління. Визначено ряд питань щодо подальших наукових досліджень.