СВІТОВІ ПРАКТИКИ ЦИФРОВІЗАЦІЇ НАДАННЯ ПОСЛУГ З ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32689/2618-0065-2020-4(6)-186-197

Ключові слова:

зайнятість, працевлаштування, цифровізація, безробіття, служба зайнятості.

Анотація

У статті розглянуто основні тенденції впровадження цифрових технологій в практику надання послуг з працевлаштування. В системі соціально-економічних явищ важливе місце займають категорії «зайнятість» та «безробіття». Ці категорії характеризують стан реалізації права громадян на працю, отримання винагороди тощо. Науково-технічний прогрес та інноваційний прорив в розвитку інформаційних технологій зумовили зміни в усіх сферах суспільного життя. Це стало основою усвідомлення необхідності реінжинірингу економічних і організаційних моделей і процесів, переорієнтації освітньої системи і ринку праці зокрема. Однією зі світових тенденцій сучасності є перерозподіл виконання робочих функцій між людьми, цифровими технологіями і алгоритмами, машинами. Очікується, що до 2022 року 62% виробничих завдань з обробки даних, пошуку та передавання інформації виконуватиметься машинами. Проаналізовано вебпортали з працевлаштування Великобританії, США, Сінгапуру, бюро зайнятості Польщі та Естонії. Також передбачається, що частка завдань з адміністративних та інформаційних пошуків, аналізу інформації та прийняття рішень збільшуватиметься в усіх сферах діяльності, а в подальшому це очікує сфери особистісної комунікації та взаємодії, консультування, управління. Доведено, що впровадження цифрових інструментів в практику надання послуг з працевлаштування є світовим трендом та сформовано пропозиції для їх запровадження на національному рівні. Впровадження нових форм та інструментів надання послуг, модернізація існуючих потребує дотримання принципів наступності, системності та взаємоузгодженості, а також забезпечення стандартів якості надання послуг. За час свого існування службою зайнятості впроваджено технології надання послуг клієнтам, які довели свою ефективність та результативність. Проте розвиток інформаційних технологій, розширення каналів комунікації, глобалізаційні процеси та пандемічні виклики висувають необхідність осмислення й впровадження змін.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-12-01